SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna
->
Audi
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum
----------------
Shoutbox
Nowości&Ogłoszenia
Forum
Rekrutacja
Problemy
Sportowe Samochody
----------------
Audi
BMW
BUGATTI
Barabus
Toyota
Honda
Dodge
Ferrari
Cadillac
Chevrolet
Ford
Mitshubishi
Mercedes
Pontiack
Porsche
Peugeot
Lamborghini
Nissan
Aston Martin
Venturi
Różne
----------------
HydePark
Komputery&Gry&Internet
SPAM
INNE
----------------
Pomysły i Propozycje
Forum pytania
Skargi i Zażalenia
Motocykle
----------------
Honda
Yamaha
Suzuki
Aprilla
Harley
Ducati
KTM
CPI
BMW
Triumph
Cagiva
Kymco
Kawasaki
Wodne Produkcje
----------------
Skutery wodne
Motorówki
Narty Wodne
Statki
Łódki
Pojazdy Szynowe
----------------
Pociągi
Tramwaje
Pojazdy latające
----------------
Samoloty
Helikoptery
Odrzutowce
Samochody Osobowe
----------------
Audi
BMW
Toyota
Skoda
Hyundai
Honda
Ford
Infiniti
Jeep
Jaguar
Hummer
Lexus
Nissan
Renault
Mitshubishi
Seat
Fiat
Volkswagen
Peugeot
Części
----------------
Części Samochodowe
Części Motocyklowe
Części Samolotów
Części Łudek
Części Motorówek
Części Helkopterów
Części Odrzutowców
Części Pociągów
Części Tramwaji
Części Statków
Części Skuterów Wodnych
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
KUBA
Wysłany: Nie 15:55, 08 Lip 2007
Temat postu: Audi A8
Największym i najbardziej luksusowym samochodem produkowanym przez Audi jest model A8. Do jego napędu stosowane są trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne.
Podstawowa jednostka znana jest z mniejszych modeli, w których jednak napędza najdroższe wersje. Ma ona pojemność 2800 cm3, moc 193 koni i moment 280 Nm. W połączeniu z manualną skrzynią biegów rozpędza ona auto do 236 km/h i pozwala na przyspieszanie nim do setki w czasie 8,4 sekundy. Dostępna jest oczywiście również przekładnia automatyczna. W tym przypadku 100 km/h osiągane jest po niecałych 10 sekundach od startu a maksymalna prędkość to 233 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,9 lub 10,7 litra. Kolejny motor, 3,7 współpracuje tylko z automatem. Jego moment maksymalny osiąga wartość 350 Nm i moc 260 koni mechanicznych. Parametry takie zapewniają świetne osiągi, 8 sekund trwa rozpędzanie auta do setki a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Niestety aby przejechać 100 kilometrów trzeba zatankować przeciętnie 11,5 litra benzyny, co jednak zważywszy na masę pojazdu i wielkość zastosowanej jednostki nie jest wartością dużą.
Dwuipółlitrowy turbodiesel o mocy 150 koni i momencie 310 Nm jest najsłabszym silnikiem stosowanym w modelu A8. Mimo to jego osiągi w zupełności wystarczają w codziennej eksploatacji. Producent określa prędkość na 220 kilometrów a przyspieszenie na 9,9 sekundy. Użytkownika ucieszy z pewnością niewygórowane zużycie paliwa. Auto zadowala się średnio nieco ponad 7 litrami oleju napędowego. Wyżej opisane dane dotyczą wersji 2,5 TDI z ręcznie sterowaną skrzynią, lecz na życzenie dostępny jest także automat. Jeszcze lepsze parametry osiąga jednostka wysokoprężna o pojemności 3300 cm3, w której zastosowano system common-rail i sprężarkę ze zmienną geometrią turbin. Moc maksymalna tego widlastego, ośmiocylindrowego silnika wynosi 225 KM a moment aż 480 Nm. Osiągi tak wyposażonej limuzyny sięgają pułapu samochodów sportowych. Sprint do setki zajmuje jej tylko 8,2 sekundy a prędkość maksymalna to 242 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,7. Dotyczy to wersji quattro z automatyczną skrzynią tiptronic.
Topowa odmiana A8 to L 6,0 Quattro. Jest ona wyposażona w dwunastocylindrowy motor widlasty o mocy 420 koni i potężnym momencie obrotowym 550 Nm. Audi A8 6.0 L po ruszeniu z miejsca osiąga prędkość 100 km/h w mniej niż 6 sekund a ograniczoną elektronicznie do 250 km/h prędkość maksymalną uzyskuje w ok. 38 sekund.
Wszystkie silniki dostępne są również w odmianie Quattro, czyli z napędem na cztery koła. W topowej wersji, napędzanej przez potężny silnik o pojemności 4200 cm3, napęd na obie osie przenoszony jest poprzez przekładnię automatyczną. Silnik zastosowany w tej wersji uzyskuje moc aż 310 KM i moment 410 Nm. Sprint do setki zajmuje w tym przypadku 6,9 sekundy a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona i wynosi 250 km/h. Spalanie benzyny w cyklu mieszanym wynosi prawie 13 litrów na 100 km.
Ponad pięciometrowe nadwozie prezentuje się niezwykle efektownie. Jego wygląd niewątpliwie wzbudza szacunek i zaufanie. Mimo masywnej sylwetki całość trudno uznać za ociężałą, wręcz przeciwnie - zachowuje ono wiele dynamiki. Wszystkie elementy płynnie się łączą tworząc jedną, bardzo efektowną całość. Lakierowane zderzaki zostały świetnie wkomponowane w bryłę nadwozia. Klasę A8 podkreślają takie elementy, jak: chromowane listwy ochronne, ramki okien czy obwódka kratki wlotu powietrza. Wewnątrz dobrze poczują się nawet bardzo wybredni użytkownicy, bowiem firma zadbała o wyśmienity komfort i dużą przestrzeń. Miejsca jest wystarczająco dużo, nawet dla osób bardzo wysokich i to bez względu na to czy zasiądą one z przodu, czy z tyłu. Ergonomia i jakość wykończenia nie wzbudzają najmniejszych zastrzeżeń. Także materiały, które tu zastosowano są najwyższej jakości. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna, fotele wygodne a kierownica doskonale leży w dłoniach. Wyposażenie seryjne stanowi sporą listę, wymienić można m.in. pełną elektrykę, wspomaganie, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, klimatyzację oraz radioodtwarzacz. Nie brak praktycznych schowków na drobiazgi, lampek do czytania mapy, czy wygodnych, składanych podłokietników. Dostępnych jest również wiele deseni tapicerek oraz wstawek ozdobnych. Do wyboru mamy najwyższej jakości welury i skórę oraz elementy drewniane dostępne w kilku wzorach i kolorach. Bagażnik Audi mieści spory ładunek: 525 litrów. Jest on bardzo praktycznie ukształtowany i świetnie wykończony. Nie zapomniano tu o jakże przydatnych schowkach oraz uchwytach i siatkach służących do mocowania przedmiotów. Bardzo ekskluzywnie prezentuje się nawet umieszczony obok koła zapasowego zestaw narzędziowy.
W zawieszeniu przednim zastosowano wahacz poprzeczny, teleskopowe amortyzatory i stabilizator. Z tyłu znajduje się oś wielowahaczowa, stabilizator i spężyny śrubowe. Obie osie wyposażono w bardzo efektywne tarcze wentylowane. Nad bezpiecznym zatrzymywaniem czuwa oczywiście elektroniczny system ABS.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin