Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodge Nitro - nowość w segmencie SUV

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna -> Dodge
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Egzeqtor
Modek
Modek



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Nie 16:55, 08 Lip 2007    Temat postu: Dodge Nitro - nowość w segmencie SUV

Dodge Nitro - nowość w segmencie SUV
Jak ożywczy powiew w segmencie SUV klasy średniej nadjeżdża najnowszy Dodge Nitro, którego agresywna stylizacja i dynamiczne osiągi doskonale ilustruje nowatorski charakter marki Dodge. W Europie i na innych rynkach światowych Dodge Nitro dostępny będzie zarówno w wersji dla ruchu prawo- jak i lewostronnego.
„Jako pierwszy SUV klasy średniej tego producenta – Dodge Nitro uosabia śmiały, pełen mocy i przebojowy image marki Dodge.” – powiedział Thomas Hausch, dyrektor ds. światowej sprzedaży i marketingu w Chrysler Group – „Wśród na ogół beznamiętnych rywali Dodge Nitro prezentuje oryginalną formę, doskonałą inżynierię i osiągi, które zainteresują nowych nabywców oraz wstrząsną segmentem pojazdów SUV średniej klasy.”



Oferowane są trzy silniki do wyboru: dwa benzynowe i wysokoprężny. Dodge Nitro poszczycić się może znakomitymi osiągami przy ograniczonym zużyciu paliwa oraz bogatym wyposażeniem komfortowym i z zakresu bezpieczeństwa. W kabinie może podróżować pięć osób, a szereg rozwiązań funkcjonalnych przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej pozwala prócz pasażerów pomieścić cały niezbędny sprzęt.
„W dodatku do emocjonalnego image marki Dodge, Nitro przedstawia rzetelną wartość dla klienta. Najlepsza cena w stosunku do siły napędu to praktyczny wymiar deklaracji Dodge o prawdziwej mocy za przystępną cenę.” – stwierdził Hausch.
Na rynkach europejskich i innych rynkach światowych Dodge Nitro dostępny będzie od drugiego kwartału 2007 roku w odmianach modelowych SE, SXT oraz R/T.

Agresywna stylizacja Dodge
W segmencie SUV średniej klasy stylizacja Dodge Nitro to długo wyczekiwana nowość: jest odważna, pełna mocy i przebojowa – zgodnie z charakterem Dodge. Swój typowo męski wygląd Nitro buduje na markowej kracie chłodnicy zwieńczonej trójwymiarowym łbem muflona, wydatnym kształcie nadkoli oraz potężnej karoserii o wysokiej linii okien bocznych. Masywne lusterka boczne i klamki drzwi dopełniają obrazu całości.
Potencjał osiągów i możliwości pojazdu podkreślają odsunięte na krańce nadwozia szerokie 16-, 17- lub 20-calowe koła (zależnie od wersji) – nawiązując do odwiecznego motywu Dodge „Grab Life by the Horns” („Bierz życie za rogi”, którego ekspresją jest także Dodge Nitro.
Projektując wnętrze Nitro założono, iż będzie ono nowoczesne, proste i naprawdę funkcjonalne. Komfort i poczucie bezpieczeństwa zapewniają głęboko profilowane fotele. Trzysegmentowa tablica przyrządów za czteroramienną skórzaną kierownicą z zestawem czterech ”zegarów” o czarnych tarczach, biało-szarej grafice i pomarańczowych wskazówkach ma wygląd na wskroś techniczny i precyzyjny.
Przemyślana inżynieria napędu
Znaczna moc, doskonałe osiągi oraz wysoka kultura pracy to warunki, jakie spełniać muszą wszystkie zespoły napędowe Dodge Nitro.
Wyposażeniem standardowym w najwyższej wersji Dodge Nitro R/T jest 24- zaworowy silnik benzynowy V-6 SOHC o pojemności skokowej 4,0 litrów, który wśród rywali w segmencie charakteryzuje się najwyższą mocą i momentem obrotowym. Jednostka ta ma rzędy cylindrów rozchylone o 600 i rozwija maksymalną moc 191 kW (260 KM DIN) przy 6000 obr/min oraz moment 360 Nm przy 4000 obr/min. Konstrukcyjnie jest to powiększona wersja silnika o pojemności 3,5 litra – znanego z innych pojazdów Chrysler Group. Silnik V-6 4.0L współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną systemu Electronic Range Select, który umożliwia także ręczny wybór przełożeń.
Standardową jednostką napędową wersji Nitro SE i SXT jest 12-zaworowy silnik benzynowy V-6 SOHC o pojemności 3,7 litra – odznaczający się wysoką kulturą pracy oraz największą mocą i momentem wśród konkurencji w segmencie. Dzięki nowemu systemowi recyrkulacji spalin uzyskano wyraźny spadek zużycia paliwa. Moc maksymalna wynosi 151 kW (205 KM DIN) przy 5200 obr/min a maksymalny moment 314 Nm przy 4000 obr/min. Optymalne osiągi pojazdu zapewnia skojarzona z tą jednostką automatyczna przekładnia czterostopniowa.
Europejską klientelę niewątpliwie ucieszy silnik Diesla common rail drugiej generacji „Panther” o pojemności 2768 cm3 (2,8 litra). Jest to 16-zaworowy czterocylindrowy silnik rzędowy DOHC z wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. W wersji bazowej Nitro jednostka ta wyróżnia się najwyższą wśród konkurencji mocą, momentem obrotowym oraz najlepszym przyspieszeniem 0-100 km/h.
Silnik ma kadłub żeliwny o strukturze szkieletowej oraz integralne tuleje cylindrowe. Odpowiednie zawirowanie powietrza dolotowego zapewnia zastosowanie bocznych portów ssących w aluminiowej głowicy cylindrów. Silnik wyposażony jest w układ wtryskowy common rail Bosch EDC 16 i wtryskiwacze piezoelektryczne, elektronicznie sterowany system recyrkulacji spalin EGR oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic spalin.
Jednostka 2.8 CRD współpracuje z manualną przekładnią sześciostopniową lub pięciostopniową skrzynią automatyczną. Rozwija moc maksymalną 130 kW (177 KM DIN) przy 3800 obr/min i moment 460 Nm przy 2000 obr/min – zużywając średnio 8,6 litra oleju napędowego na 100 km.
Dodge Nitro powstał w ramach Programu Rozwojowego Chryslera (CDS). Jest to skoordynowany i ściśle kontrolowany proces tworzenia produktu o wyższej niż poprzednio jakości pod kątem szybszego wprowadzania na rynek – przy jednoczesnej redukcji kosztów oraz wdrażaniu rozwiązań innowacyjnych.
Napęd 4×4 pozwala prowadzić pojazd pewnie i bezpiecznie na nawierzchniach luźnych i śliskich, w trudnych warunkach pogodowych np. intensywnych opadów deszczu lub śniegu. System dołączanego napędu 4×4 z jednostopniową skrzynką rozdzielczą NV143 może pracować w dwóch trybach (2WD oraz 4WD dołączany) w maksymalnym podziale 50% momentu na koła przednie i 50% na koła tylne.

Podwozie i zawieszenie
Konstruktorzy podwozia i układu przeniesienia napędu dużą uwagę poświęcili własnościom jezdnym oraz przyjemności z prowadzenia samochodu. Dzięki znacznemu rozstawowi osi (2763 mm) i kół (1549 mm) Dodge Nitro jest stabilny na drodze.
Niezależne zawieszenie przednie oparte jest na kolumnach resorujących i zapewnia optymalne własności jezdne – w połączeniu z komfortem jazdy i precyzją kierowania. Tylne zawieszenie pięciowahaczowe (górne i dolne drążki prowadzące oraz drążek stabilizujący) wyróżnia się znaczną sztywnością poprzeczną, która podnosi stateczność pojazdu na drodze.
Wyposażeniem standardowym Dodge Nitro w wersjach kierowanych na rynki światowe jest zawieszenie o charakterystyce usportowionej oraz poszerzone koła i ogumienie.
Hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy ma stosunkowo wysokie przełożenie jak na pojazd klasy SUV – wymagające 3,4 obrotu kierownicy między położeniami skrajnymi. Tym niemniej średnica zawracania 11,1 metra kwalifikuje Dodge Nitro do grupy pojazdów o dużej zwrotności.

Bezpieczeństwo i zabezpieczenia w standardzie

Dodge Nitro otrzymał bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i biernego w celu zapewnienia maksimum ochrony kierowcy oraz pasażerów.
Lista standardowych systemów bezpieczeństwa aktywnego obejmuje układ przeciwblokowania kół ABS, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, układ kontroli trakcji TCS oraz ERM – system zapobiegania wywróceniu się pojazdu, powodujący selektywne uruchamianie hamulców i modulację otwarcia przepustnicy w potencjalnie krytycznych sytuacjach.
Przednie fotele Dodge Nitro posiadają napinacze wstępne pasów bezpieczeństwa oraz ograniczniki ich napięcia. Wersja R/T wyposażona jest dodatkowo w czujniki cofania w tylnym zderzaku, szczególnie przydatne podczas manewrów parkowania w ciasnych miejscach.
Bezpieczeństwo bierne we wszystkich odmianach Nitro, oferowanych poza Ameryką Północną obejmuje wielostopniowe przednie poduszki powietrzne, pełnowymiarowe boczne poduszki kurtynowe, immobilizer silnika Sentry Key® oraz system monitorowania ciśnienia kół – ostrzegający przed spadkiem ciśnienia w którejkolwiek z opon.

Zapraszamy do środka
Komfortowe fotele i siedzenia Dodge Nitro są dobrze wyprofilowane i zaskakująco funkcjonalne. Oparcie fotela przedniego pasażera można złożyć płasko – podobnie jak dzielone 60/40 oparcia tylnych siedzeń. Dostępne opcjonalnie pokrycia tapicerskie YES Essentials są niepłowiejące, plamo-odporne i antybakteryjne, nie przyjmują także obcych zapachów.
Przewidziano liczne miejsca na drobiazgi. W konsoli podłogowej znajdują się schowki na palmtop, telefon komórkowy i drobne monety. Mapy i papiery można trzymać w kieszeniach drzwi oraz „pleców” fotela kierowcy. Wyposażeniem standardowym modeli Nitro SXT oraz R/T jest ruchoma płyta podłogowa bagażnika LOAD ’N ’GO o nośności 181 kg, którą można wysuwać do tyłu o 457 mm w celu ułatwienia załadunku bagażu.
Kabina Dodge Nitro mieści komfortowo pięć osób (łącznie z kierowcą). Przestrzeń na głowę wynosi 1025 mm na fotelach przednich oraz 1019 mm na kanapie tylnej. Przestrzeń na nogi sięga z przodu 1036 mm, a na tyle – 984 mm. Szerokość na poziomie ramion w przedniej i tylnej części kabiny wynosi odpowiednio 1443 mm i 1436 mm. Przy pełnym komplecie pasażerów objętość ładunkowa za tylnymi siedzeniami wynosi 369 litrów (ISO) a po złożeniu siedzeń – rośnie do 1994 litrów.
Zaawansowane rozwiązania
Dodge Nitro to także platforma dla najnowszych rozwiązań komunikacyjno-rozrywkowych, jakie spotkać można we współczesnym przemyśle motoryzacyjnym.
Najnowszej generacji system informatyczny, rozrywkowy i nawigacyjny MyGIG stanowi nowy wymiar w dziedzinie środków komunikacji dostępnych w samochodzie. Ruchomy ekran dotykowy TFT (Thin Film Transistor) o przekątnej 6,5-cala (165 mm) ma poziomy kąt widzenia 1800 (idealny na środek tablicy przyrządów) i wyświetla trójwymiarową grafikę/animacje w 65.000 kolorów. System podaje aktualne informacje drogowe i posiada szereg narzędzi oraz funkcji, umożliwiających zarządzanie muzyką, nagraniami dźwiękowymi i video:
-Dysk twardy o pojemności 20 GB do przechowywania map nawigacyjnych, plików zdjęciowych oraz 1600 plików muzycznych.
-Bazę danych GraceNote™, która pozwala automatycznie uzupełniać pliki muzyczne o tytuł, nazwisko wykonawcy i inne informacje.
-Złącze USB pozwalające ładować/kopiować pliki zdjęciowe na dysk twardy.
-Możliwość nagrywania trzyminutowych wiadomości przy pomocy mikrofonu wmontowanego w obudowę lusterka wstecznego.
-Ekran LCD do wyświetlania filmów podczas postoju.
-Zdolność odbioru dźwięku z trzech oddzielnych źródeł audio.
-Pracujący w bezprzewodowej technologii Bluetooth® i aktywowany głosem zestaw głośnomówiący UConnect™, który umożliwia bezpieczniejsze i swobodniejsze prowadzenie rozmów przez odpowiednio przystosowane telefony komórkowe i odbiornik pokładowy.
-Możliwość wyboru jednej z sześciu wersji językowych systemu (język angielski, holenderski, niemiecki, francuski, włoski i hiszpański).
Pasażerowie siedzeń tylnych mogą słuchać muzyki, oglądać filmy, programy i nagrania video przy pomocy systemu Video Entertainment System (VES), który odtwarza formaty DVD, WMA, MP3 oraz płyty audio/video CD. Wszystkie systemy audio posiadają standardowe złącze dla odtwarzaczy MP3.

Produkcja Dodge Nitro
Dodge Nitro jest produkowany zgodnie z najnowocześniejszymi procesami produkcyjnymi Chrysler Group w ramach FMS – Flexible Manufacturing Strategy, czyli strategii elastycznego wytwarzania. FMS umożliwia produkcję pojazdów o wyższej jakości – lecz szybciej i taniej niż poprzednio. Głównym elementem tej strategii jest szerokie zastosowanie robotów przemysłowych – m.in. w zakładzie Toledo North Assembly Plant w stanie Ohio – gdzie powstaje Dodge Nitro.

Marka Dodge
W roku 2006 łączna sprzedaż pojazdów Dodge wyniosła 1.345.517 sztuk, dzięki czemu firma ta zachowuje 6-procentowy udziału w rynku amerykańskim oraz piątą co do znaczenia pozycję w branży motoryzacyjnej USA. Gama pojazdów Dodge oferowanych na świecie obejmuje samochody osobowe, półciężarowe, minivany oraz użytkowo-rekreacyjne – SUV. Efektem ekspansji marki Dodge na rynki poza Ameryką Północną jest ostatnio notowany roczny wzrost obrotów o 185 procent i zamknięcie roku 2006 liczbą 30.527 sprzedanych pojazdów. Ekspansji firmy Dodge na większe rynki światowe przewodził w roku 2006 samochód Dodge Caliber, do którego w roku 2007 dołącza SUV Dodge Nitro, Avenger oraz Caliber SRT4 o charakterystyce wyczynowej.
Po doskonałych wynikach sprzedaży w styczniu 2007 Dodge Caliber po raz pierwszy w swej historii dzierży pierwsze miejsce wśród gamy produktów Chrysler Group. Od czerwcowej premiery w ub. r. Dodge Caliber nie opuszcza pierwszej piątki najlepiej sprzedających się pojazdów w skali całego koncernu.
„Ekspansja marki Dodge na kluczowe rynki światowe umożliwia nam wzrost obrotów przy wykorzystaniu istniejącej sieci dealerów i dystrybucji” – mówi Thomas Hausch – „Dodge trafia do innej klienteli niż Chrysler i Jeep, tak więc ta ekspansja zapewnia nam stały, opłacalny wzrost sprzedaży także i w skali globalnej.”
Wprowadzając na „międzynarodowe wody” markę Dodge, Chrysler Group zamierza do roku 2009 osiągnąć 1,4 procent udział na rynkach Europy – co najmniej podwajając je w stosunku do roku 2005. Przy obecnej mocno wzrostowej tendencji sprzedaży, Dodge ma szansę uzyskać nawet 30-procentowy udział w ogólnej sprzedaży Chrysler Group w roku 2009 na rynkach światowych





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Egzeqtor dnia Pon 11:49, 09 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KUBA
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Nie 17:00, 08 Lip 2007    Temat postu:

To auto to niezle wypasiona fura nazwa mówi że to sportowe auto niestety tak nie jest to bardziej pod luksus ale te 260km mówi za siebie bo gdy chcesz poczuć szybkość te 260km na 100% pomoże

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SuperTurbo wiele super bajecznych samochodów Strona Główna -> Dodge Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin